systeembeheer & websitebeheer

ALTIJD ONLINE

VOOR EEN VAST LAAG BEDRAG PER MAAND

systeembeheer | webdesign & beheer | netwerk & wifi | ICT consultancy

Help, ik heb een (nieuwe) website nodig...


Fotolia 46995236 XS

Maar:

  • Ik heb helaas echt geen tijd om het zelf te doen
  • Ik wil goed gevonden worden in de zoekmachines
  • Ik wil een veilige webshop die 24/7 online is
  • Ik weet te weinig af van CMS-systemen, updates, hosting en servers

Wij hebben de oplossing voor jouw problemen.

  • Wij zorgen voor de domeinregistratie en hosting
  • Wij ontwerpen de website op basis van jouw wensen
  • Ben je akkoord? Super, dan regelen wij alle ‘technische’ zaken voor je
  • Jij stuurt ons alle teksten en foto’s* en wij laden alles voor je
  • Alles geladen? Dan ben je klaar om live te gaan
  • Nog kleine wijzigingen? Je kunt eenvoudig zelf teksten of foto’s aanpassen, of je laat het ons doen... Net zo makkelijk
  • Wij zorgen dat jouw website altijd veilig draait op de meest recente software

En dat allemaal voor een vast bedrag per maand en eenmalige start-up kosten

Een goede website is jouw online visitekaartje. Zorg ervoor dat het er goed uit ziet, want óók online heb je maar één kans om een goede indruk te maken. Mis die kans niet.

Wij adviseren je graag, bel ons op 0229-763411 of vul het formulier hieronder in, dan plannen we op korte termijn een afspraak in. Bekijk hier een paar voorbeelden van websites die we gebouwd hebben.

* Mocht je hierbij hulp nodig hebben, dan kennen we een freelancer die je graag helpt.

  • WEBDESIGN
  • Volledig responsive gebouwd
  • Onze websites zijn geschikt voor alle devices. Of het nu gaat om desktops, tablets of smartphones.
  • SEO
  • Altijd vindbaar in Google
  • Misschien wel het belangrijkste onderdeel van uw website. Bij ons wordt je website gevonden!
  • WEBSITEBEHEER
  • Volledige website beheer
  • Voor een vast laag bedrag doen wij al uw website beheer. Met een 24 uurs garantie bent u gegarandeerd altijd up to date.
  • WEBDESIGN
  • Volledig responsive gebouwd
  • Onze websites zijn geschikt voor alle devices. Of het nu gaat om desktops, tablets of smartphones.
  • SEO
  • Altijd vindbaar in Google
  • Misschien wel het belangrijkste onderdeel van uw website. Bij ons wordt je website gevonden!
  • WEBSITEBEHEER
  • Volledige website beheer
  • Voor een vast laag bedrag doen wij al uw website beheer. Met een 24 uurs garantie bent u gegarandeerd altijd up to date.

Ook gewoon altijd online?

Vul hier je contactgegevens in en wij nemen direct contact met je op.

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

SEO

Zoekmachines en de relatie met optimalisatie[bewerken]

In 1997 werd voor zoekmachines bekend dat webmasters moeite deden hoog te worden gepositioneerd in de organische zoekresultaten.[2] Oude zoekmachines, zoals Infoseek, pasten de algoritmes hierop aan, om te voorkomen dat webmasters de resultaten manipuleren.[3]

Door de hoge marketingwaarde van gerichte zoekresultaten is er kans op vijandige verhoudingen tussen zoekmachines en aanbieders van zoekmachine-optimalisatie. AIRWeb (Adversarial Information Retrieval on the Web) [4] werd in 2005 gemaakt om de beschadigende effecten van agressieve webproviders te minimaliseren.

Sommige webmasters manipuleerden hun posities in de zoekresultaten door pagina's aan te maken met overbodige of irrelevante meta-tags. In Duitsland is dit manipuleren van zoekresultaten in 2004 door de rechtbank verboden.[5]Een bedrijf met een te agressieve techniek loopt daarnaast kans te worden verbannen uit de zoekresultaten. In 2005 heeft The Wall Street Journal zo'n bedrijf gerapporteerd. Dit bedrijf was Traffic Power en het gebruikte, naar verluidt, technieken met een te hoog risico. Het mislukte om dit risico af te schermen van de klanten.[6] Het tijdschrift Wired Magazine schreef dat ditzelfde bedrijf Aaron Wall had aangeklaagd omdat hij had geschreven over het krijgen van een ban.[7] Google's hoofd van het webspamteam, Matt Cutts, heeft later bevestigd dat het inderdaad Traffic Power en een paar van haar klanten heeft verbannen uit de resultaten.[8]


Ook de Duitse website van BMW is dertig dagen volledig uit de zoekindex verwijderd[9] omdat ze een landingspagina (webpagina waarop een bezoeker 'landt' als hij een bepaalde zoekterm in een zoekmachine ingeeft en van waaruit de bezoeker daarna naar andere pagina's binnen die website kan navigeren) met alleen maar keywords maakten voor zoekmachines, terwijl daadwerkelijke bezoekers werden omgeleid door middel van Javascript. Ook in Nederland bestaan dergelijke verhalen. Zo werd in 2006 een dagblad[10] tijdelijk verbannen, en viel na heftige discussies op Googles Forum voor Webmasters en diverse SEO-blogs een Black hat SEO-bedrijf uit de rankings.[11]

Sommige zoekmachinebedrijven zijn daarentegen bewust naar de SEO-sector gestapt en zijn onder meer actief geworden als sponsoren en/of gasten op SEO-conferenties en congressen. Door de komst van betaalde opname zien deze zoekmachinebedrijven het belang van de vitaliteit van de optimalisatiegemeenschap. Daarom heeft Google een platform ontwikkeld om webmasters te helpen.[12] Ook de zoekmachine Yahoo! biedt de Yahoo! Site Explorer aan voor het monitoren van de context op het internet.[13] De zoekmachine Bing biedt de Bing Toolbox voor het optimaliseren van de website voor zoekmachines.[14]

Hoe optimaliseren[bewerken]

In het algemeen geldt dat zoekmachineoptimalisatie een drietal analysegebieden beslaat:

  1. Optimalisatie van OnPage-/OnSite-factoren (de structuur, inhoud en techniek op een website)
  2. Maximalisatie van externe backlinks (ook wel link building genoemd)
  3. Trefwoordanalyse (het ontdekken van interessante trefwoorden, het bepalen van het zoekvolume op die trefwoorden en het analyseren van de hoeveelheid, kwaliteit en autoriteit van concurrerende pagina's voor die trefwoorden).

Over het algemeen leveren kwalitatief hoogstaande inhoud (zogenaamde content) en een gedegen structuur de beste optimalisatie voor een website. Zoekmachines gaan namelijk op zoek naar de beste inhoud voor de gebruikers van de zoekmachine, en een goede inhoud is daarom een noodzaak. Vaak wordt er rekening gehouden met keyword-dichtheid, de title-tag en het juiste gebruik van headers. Door juiste (X)HTML te gebruiken wordt er gewicht toegekend aan tekst. Zo weegt tekst tussen <h1>-tags binnen websites zwaarder dan tekst tussen paragraph-tags (<p>).

Wie goed gevonden wil worden op bepaalde producten zal in de eerste plaats er zo veel mogelijk over moeten vertellen en ervoor zorgen dat deze informatie goed geïndexeerd kan worden.

Daarnaast is het ook van belang om de website op een juiste manier op te bouwen en een goede titel te gebruiken. De meta-description-tag wordt door zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing overgenomen. Deze metatag is zichtbaar in de lijst van resultaten. Door een betere omschrijving te maken per pagina (description) zal iemand uw vermelding eerder aanklikken. Op die manier heeft u dus invloed op de 'CTR'. De zogenaamde dood van de metatag[15] is hiermee dus na acht jaar een achterhaald verhaal geworden. Google heeft eind 2008 een 'SEO starter Guide' gepubliceerd.[16] Hier staat duidelijk omschreven hoe Google over de meeste belangrijke zaken rond zoekmachineoptimalisatie denkt en worden de aanbevelingen - do's and dont's van SEO - genoemd.

White hat SEO versus Black hat SEO[bewerken]

Naast de door Google genoemde SEO-richtlijnen (allemaal door Google geoorloofde technieken die het predicaat "White hat SEO" hebben meegekregen) proberen sommige websites de zoekresultaten van zoekmachines in hun voordeel te beïnvloeden door gebruik te maken van ongeoorloofde methoden. Het gebruik van dergelijke methoden wordt in de volksmond aangeduid als "Black hat SEO". Een bekende truc is het plaatsen van trefwoorden in dezelfde kleur als de achtergrondkleur van de website zodat websitegebruikers die trefwoorden niet zien maar webcrawlers wel. Deze trucjes werken soms voor een korte periode, totdat ze veel gebruikt worden. Dan verzinnen de makers van zoekmachines methodes om dit soort ongewenste optimalisatiemethoden tegen te gaan. Tegenwoordig treden makers van zoekmachines hard op tegen zulke ongewenste trucjes, waarbij websites zelfs uit de index van de zoekmachine verwijderd kunnen worden.

Google geeft aan dat het actief vergaren van backlinks (links inkopen of links ruilen voor zoekmachineoptimalisatiedoeleinden) wordt beschouwd als black hat SEO. Het komt erop neer dat alleen (maar niet alle) on page SEO white hat is en bijna alle off page SEO black hat.

Enkele OnPage White hat SEO-mogelijkheden[bewerken]

  1. Gebruik van trefwoorden in de URL en domeinnaam
  2. Gebruik van trefwoorden in de titel van een pagina (iedere unieke pagina een eigen unieke titel)
  3. Gebruik van trefwoorden in heading-tags (<h1>, <h2>, <h3>)
  4. Gebruik van trefwoorden in de paginanaam van een URL
  5. Geen dynamic-page-parameters in een URL
  6. Beperkte paddiepte in een URL, bij voorkeur via maximaal 3 mappen
  7. Gebruik van trefwoorden in de "ALT"-tag van afbeeldingen
  8. Gebruik van trefwoorden in de body-tekst van een pagina
  9. Gebruik van trefwoorden in de ankerteksten van (interne) hyperlinks
  10. Gebruik van een sitemap (Maar let op: te veel gebruikmaken van sitemaps heeft een negatief effect.)
  11. Het verbeteren van de laadtijden van je website voor een betere bezoekerservaring[17]
  12. Het toepassen van 'rich snippets'[18] voor meer informatie in de zoekresultaten
  13. Websites die responsive/mobile-friendly zijn, krijgen een betere positie in Google[19]